Jak wspomóc układ pokarmowy w święta

Jak wspomóc układ pokarmowy w święta?

Poznajmy_moc_wigilijnych_4836586

 

W czasie kiedy jemy więcej i częściej niż zwykle. Kilka prostych zasad może uchronić nas w czasie świat przed niepożądanymi reakcjami organizmu na nagły napływ treści żołądkowej, często niemożliwych do strawienia w krótkim czasie.

 

  1. Przed świętami jak tradycja każe wypadałoby zrobić post w czasie którego wypijać należy duże ilości wody, bądź naparów ziołowych , jeść niewiele najlepiej wywary z jarzyn doprawione sporą dawka pieprzu cayenne.
  2. Przed posiłkiem zjadamy przekąskę, która sygnalizuje żołądkowi, że czas produkować większą ilość soków trawiennych.
  3. Jeśli masz większe kłopoty z trawieniem i produkcją soku żołądkowego warto na 15 min. przed posiłkiem wypić szklankę wody z octem jabłkowym w proporcji 3:1.
  4. Nie jedzmy w pospiechu, lecz rozkoszujmy się każdym kęsem, wielokrotnie go przeżuwając, proces trawienia rozpoczyna się już w ustach dzięki enzymom, które produkują nasze ślinianki.
  5. W czasie spotkań rodzinnych zazwyczaj przy stole odbywają się rozmowy , warto na czas dyskusji odłożyć sztućce i robić przerwy w jedzeniu, by nie łykać powietrza wraz z każdym kęsem.
  6. Przerwy w jedzeniu pozwolą nam też dać czas organizmowi na poinformowanie nas, czy już jesteśmy nasyceni, informacja o tym, że powinniśmy zakończyć posiłek dociera do mózgu dopiero po 15 min. od wypełnienia żołądka.
  7. Do posiłków najlepiej nie pić , by nie rozcieńczać soków żołądkowych, jeśli zaś nie jest to możliwe pijemy niewiele, wyłącznie ciepłych i niegazowanych napoi.
  8. Zaczynamy posiłek od ciężkostrawnych pokarmów , a kończymy tymi których trawienie przysparza organizmowi najmniej problemów.
  9. Po posiłku dobrze wspomóc organizm porcją probiotyku najlepiej w naturalnej postaci ( maślanka , kwaśne mleko , ale muszą to być produkty niepasteryzowane, kiszone ogórki, kiszona kapusta).
  10. Pamiętaj też jakie produkty wspomagają trawienie m.in.:

– imbir

-cynamon

-bazylia

-pieprz cayenne

-kurkuma

-gorczyca

Dla tych którzy mają mniej powściągliwości przy świątecznym stole serujemy napar z mięty czy melisy.

Możliwe też , że niektórym będzie potrzebne mocne i niezbyt zdrowe, ale sprawdzone remedium w postaci Coca-coli.

Tak więc , życzę wszystkim wesołych , pogodnych świąt , może jednak bez coli 🙂

Przed posiłkiem pij herbatę imbirową lub skonsumuj szczyptę suszonego imbiru, cynamonu, czy bazylii.

W swojej książce Vasant Lad pisze o antidotach pokarmowych, które warto zjeść w trakcie konsumpcji, aby zredukować negatywy wpływ na organizm. Dlatego też:

  • Jajkajedz z zieloną pietruszką (brzmi znajomo?), czy też kurkumą,
  • Serypowinny być zjedzone z pieprzem lub chilli,
  • Czerwone mięsoz goździkiem, pieprzem cyenne lub papryką chilli,

Pieczywo, placki lub inne słodycze warto zjeść ze szczyptą imbiru.

Autorka tekstu: Anna Rudczuk – pedagog, asystentka Ewy Foley, członek Polskiej Akademii Zdrowia.

mail.google.com„Szczęśliwa może być tylko ta kobieta, która siedząc przed lustrem potrafi się śmiać z tego, co widzi.” – Sokrates

Autorka tekstu: Anna Rudczuk – pedagog, asystentka Ewy Foley, członek Polskiej Akademii Zdrowia.

„Szczęśliwa może być tylko ta kobieta, która siedząc przed lustrem potrafi się śmiać z tego, co widzi.” – Sokrates



Kategorie:Uncategorized

2 replies

  1. Świetne kompendium wiedzy, przydatnej nie tylko w Wigilię i Święta. Jak wiadomo – biesiadowanie to nasza specjalność 🙂

  2. Szkoda ze nie sprawdziłem tego i jest już po świętach

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: